Whatsapp Whatsapp
Telefon Hemen Ara
Türkçe Sarvan Klinik İngilizce Sarvan Klinik Almanca Sarvan Klinik Romance Sarvan Klinik Arabic Sarvan Klinik Spanish Sarvan Klinik
: 905327313213
Türkiye: (+90) 0 532 731 32 13 Almanya: İngiltere:

Obezite Cerrahisi ve Ameliyattan Sonra Yapılan En Büyük Hatalar

Bariatrik cerrahi (obezite cerrahisi), sindirim sisteminizde değişiklikler yaparak kilo vermenize yardımcı olan bir işlemdir. Bazı bariatrik ameliyatlar midenizi daha küçük yapar, böylece bir defada daha az yemek yiyip içmenizi ve kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Diğer bariatrik ameliyatlar, vücudunuzdaki kalori ve besin maddelerini yiyeceklerden ve içeceklerden emen küçük bağırsağınızı da değiştirir.

Bariatrik cerrahi, aşırı şişmanlığınız varsa ve kilo verme, yaşam tarzı değişiklikleri ya da ilaçlar gibi diğer yöntemleri kullanarak kaybettiğiniz kiloyu geri almamak için bir seçenek olabilir. Bariatrik cerrahi , obeziteye bağlı olarak tip 2 diyabet veya uyku apnesi gibi ciddi sağlık sorunlarınız varsa da iyi bir seçenek olabilir. Bariatrik cerrahi, obezite ile bağlantılı tıbbi durumların çoğunu, özellikle de tip 2 diyabeti iyileştirebilir.

Eğer uzun süreli bir kilo kaybı çözümü arıyorsanız, bariatrik cerrahi mükemmel bir seçenektir. Ancak yine de obezite cerrahisi öncesinde yapılan hatalar kişinin istediklerine ulaşamamasına neden olabilir. Böyle bir durum olmamasını sağlamak için obezite cerrahisi sonrasında yapılan hatalardan haberdar olmak şarttır. İşte en sık yapılan hatalar;

Vitamin Almamak

Bariatrik ameliyattan sonra hastaların uygun vitamin alımına uymaları çok önemlidir. Hastalar böyle düşük kalorili bir beslenme düzeni izlediğinde, uygun takviyeleri almak önemlidir.  Vitamin almayacak olursak, bu durum aşağıdaki gibi bir dizi sağlık sorununa neden olabilir;

Kalp hastalığı

Kemik yoğunluğunda azalma

Diş çürüğü

Hafıza kaybı

Odaklanma zorluğu

Yorgunluk

Görme bozukluğu

Saç kaybı

İyi bir Beslenme Planına Uymamak

Preoperatif Diyet: Preoperatif diyet vücudun ameliyat için hazırlanmasına yardımcı olur. Bu diyetten sonra, hastalar ameliyat sırasında komplikasyon riskinden kaçınırlar.

Postoperatif Diyet: Cerrahi müdahale sonrası hastaların doğru yemeleri önemlidir. Eğer bu kurallara uyulmazsa, mide ve gastrointestinal problemler bir risk oluşturmaktadır. Doğru postoperatif diyet, hastanın iyi bir oranda kilo vermesini sağlamaya yardımcı olur.

Alkol Almak

Alkol herhangi bir besin değeri sağlamazken, kalori içermektedir. Her bir gram alkol vücudun kullanmadığı 7 kalori içerir. Gastrik bypass hastalarının alkol almaması özellikle önemlidir. Gastrik bypass, alkolün daha hızlı bir şekilde kan dolaşımına girmesine neden olur.

Obezite Cerrahisi Fiyatları <— hakkında bilgi için tıklayın