Obezite Cerrahisi

Yanlış beslenmek, yetersiz egzersiz yapmak ve genetik faktörler gibi birçok neden yüzünden obezite meydana gelebilir. Bu hastaların kendi kendilerine zayıflama ihtimali oldukça düşüktür.

Obezite hastalarının yaşamları oldukça zordur. Hareket etme konusunda çok zorluk yaşarlar. Sindirim sistemlerine cerrahi müdahalede bulunulan ameliyatlara obezite cerrahisi adı verilir.

Obezite cerrahisine “bariatrik cerrahi” de diyebiliriz. Obezite cerrahisinde önemli olan hastanın bilinçli olmasıdır. Hasta bir daha aynı konuma gelmemeyi yürekten istemelidir. Obezite cerrahisi sonrası beslenme alışkanlıklarını düzenlemeli ve egzersiz yapmayı hayatının bir parçası haline getirmelidir.

Obezite cerrahisini gerçekleştirmenin 2 yolu vardır;

1. Mideye giren gıdaları azaltmak adına mide küçültülür. Böylece mideye giren gıdaların miktarı kısıtlanır.
  2. Besinlerin emilimini azaltma yoluna gidilir.

Obezite cerrahisi kimlere uygulanabilir?

Obezite cerrahisi kilo veremeyen bireylere uygulanabilir. Bu bireylerin diğer yöntemlerden bir sonuç alamamış olması önemlidir. Sağlık durumları etkileniyor olmalıdır.

Her obezite hastası için obezite cerrahisi uygun olmayabilir. Cerrahi yöntemin uygulanması için birtakım durumlarda uygunluk gerekir.

Hastanın obezite cerrahisine uygun olup olmadığı gerekli görüşmeler ve tetkikler sonrası belirlenir.  Bir obezite hastasının obezite cerrahisine uygun olup olmadığını anlamak için;

-Kişinin yaş aralığını bilmek gerekir. Bu yaş aralığı 18 ila 56 olmalıdır.

-Kişinin vücut kitle endeksini bilmek gerekir. 40 veya yukarısında olmalıdır.

-Kişinin obeziteden kaynaklanan rahatsızlıkları olduğunu bilmek gerekir. Eğer kişinin kalp, diyabet, uyku apnesi gibi rahatsızlıkları varsa bu rahatsızlıklar ameliyat olması için etkendir.

-Kişin hormonları ile ilgili sorunu olup olmadığını bilmek gerekir. Hormonlarla ilgili bir sorun olmamalıdır.

-Kişinin alkol ve uyuşturucu gibi bağımlılıkları olmadığını bilmek gerekir.

-Hastanın en az 5 yıldır obez olduğunu bilmek gerekir.

Obezite cerrahisi genellikle laparoskopik teknikler ile gerçekleştirilir. Bu ameliyatlar; mide küçültme ameliyatı, tüp mide ameliyatı gibi ameliyatlardır.

Obezite Cerrahisi Sonrası

Ameliyat sonrası bir miktar omuz ağrısı görülecektir. Bu ağrılar ağızdan alınan basit ağrı kesiciler yardımı ile yatıştırılabileceği gibi 1 ila 2 güne kadar geçer. Hastaların çoğunda mide bulantıları görülür.

36 saat sonra ise bu bulantılar geçecektir. Ameliyat sonrası göğüs bölgesinde bir sıkılma hissi meydana gelecektir. Bu sıvı alımından kaynaklanır. Vücut sıvı alımına alıştıkça bu his de kaybolacaktır ve bir sorun teşkil etmez.

Ameliyat sonrası sonda kullanılmaz. Ameliyattan sonraki 4. saatte hasta ayağa kaldırılarak yürütülür. Ameliyattan sonraki 2. gün ise protein alımına başlanır. Hasta ameliyattan sonraki 3. gün taburcu edilebilir. Bu durum kişiden kişiye göre farklılık gösterebilir.

Obezite Cerrahisi Fiyatları 2022

Obezite Cerrahisi Fiyatları ve ameliyatı hakkında detaylı bilgiler için hemen bize ulaşın.

Whatsapp ile İletişime Geçmek İçin Tıklayın