Estetik tedaviye başlamaya karar verirken doktor seçimi en önemli husustur. Temel tıp eğitimi ve geleneksel uzman eğitimi (plastik cerrahi ve dermatoloji hariç) estetik tedaviler içermez, bu nedenle doktor olmak bu tür tedavileri yürütmek konusunda yeterli değildir.

Daha fazla eğitim gereklidir ve çoğu tedavi için Yetkinlik Sertifikası gereklidir. Bu nedenle estetik tedavilerde istenen sonuçlara ulaşmak için doğru doktor seçimi yapmak önemlidir.

Doktorunuz karşısında rahat olmak başlangıç noktanız olmalıdır. Tedaviye başlamadan önce tüm sorularınızın yanıtlanmasını sağlayın. Görüşmenizde şüphe veya memnuniyetsizlik varsa ikinci bir görüş alın. Pişman olabileceğiniz bir tedaviye devam etmek yerine yeni bir arayışa girmek daha mantıklıdır.

Doktor kliniği de, hastanın tedavi altına alınabileceği konusunda donanımlı olmalıdır. Uygun klinik kurulum ve doğru ekipman seçimi, hastaya en iyi sonucu verecektir.

Son teknolojik gelişmeler, doktorun daha kısa iyileşme süresi ve en az invazivlik ile sonuç elde etmesini sağlamaktadır. ancak bu konuda doktorun deneyimi daha da önemlidir.

Doktor ne kadar tecrübeli ve iyi eğitilirse, profesyonel ücretler için maliyet de o kadar yüksek olur. Bununla birlikte, bir doktorun yüksek ücret alması nedeniyle tecrübeli olduğunu varsaymak doğru değildir.

Estetik bir uygulama yaptıracaksanız ilk önceliğiniz hiçbir zaman fiyat olmamalıdır. Doktorun kabiliyeti, tecrübesi ve deneyimi bunların önündedir. Çünkü istediğiniz sonuçlara ulaşmanızı sağlayacak müdahaleler doktorunuzun elinden çıkacaktır.